Obezbedite svoje zdravlje uz "Rajsku Dolinu"

 
Korisni saveti
 

                                  Lan-sve blagodeti ove biljke

  • Za jačanje organizma
  • Dnevno uzimajte dve supene kašike samlevenog lanenog semena pomešanog s voćnim sokom, jogurtom, belom kafom, supom ili čorbom. Seme treba da bude sveže samleveno jer će usled stajanja brzo užegnuti.
  •  
  • Protiv bolesti srca
  • Pomešajte tri kašike lanenog ulja sa šest kašika mladog nemasnog sira i mutite mikserom jedan minut. Ukoliko je masa pregusta, dodajte dve kašike mleka dok ne dobijete kompaktnu masu. Jedite svako jutro na prazan želudac.
  •  
  • Za niži holesterol
  • Pomešajte po 100 g sirovog semena lana, susama i suncokreta i po 100 g kokosovog i krupno mlevenog kukuruznog brašna i stavite u čistu teglu. Svako jutro, 30 dana, na prazan stomak uzimajte dve kašike ove mešavine razmućene u jogurtu. Sigurno ćete sniziti nivo holesterola u krvi.
  •  
  • Protiv karcinoma
  • Sameljite dve kašike lanenog semena i dodajte pola šolje ili jednu šolju svežeg, izblendiranog voća. Najbolje je da koristite borovnice, maline ili jagode jer sadrže elagičnu kiselinu, supstancu koja je nezamenljiva u borbi protiv kancera, ali umesto njih mogu da posluže i maline, trešnje, jabuke, breskve, ananas, banane, narandže, ribizle i grožđe.
  • Ukoliko je smesa previše gusta, dodajte sveže ceđeni sok ili malo mleka.
  •  
  • Dva recepta protiv zatvora
  • Svako jutro, na prazan želudac, pojedite kašičicu sirovog semena. Žvaćite ga što duže možete.
  • Potopite kašiku lanenog semena u šolji mlake vode, ostavite da odstoji šest sati. Vodu prospite, a seme pojedite pre spavanja.
  •  
  • Za bolesti želuca
  • Kašiku praha od korena gaveza pomešajte sa kašičicom lanenog semena, pa prelijte sa 2 dl hladnog čaja od kamilice. Povremeno promešajte čaj drvenom kašičicom, a posle sat vremena ga procedite i pijte nezaslađen pola sata pre jela, dva do tri puta dnevno.
  •  
  • Sluz je najzdravija
  • Seme lana potopljeno u vodi postaje sluzavo, a u sluzi se nalaze sva njegova lekovita svojstva. Sluz na oboleloj sluzokoži želuca stvara takozvani neprekinut film, pokriva je, oblaže, štiti i ublažava upale.
  •  
  • Regulator pritiska
  • Seme sadrži i rastvorljiva i nerastvorljiva biljna vlakna, i to mnogo više od većine žitarica. Jedinstveno je i po tome što sadrži taglandin, supstancu koja reguliše krvni pritisak i funkciju arterija, te igra važnu ulogu u metabolizmu kalcijuma i u stvaranje energije.
  • Kopriva
  • Kopriva se preporucuje kao dopuna terapiji u mnogim oboljenjima -olaksava tegobe izazvane artritisom, preporucuje se osobama sklonim alergijskim reakcijama, redovna je dopuna lecenju krvarenja razlicitog porekla, kod oboljenja jetre i zucnih puteva...
  • Sok od koprive, obiluje mineralima, te se stoga preporucuje u svakodnevnoj upotrebi, narocito u preventivne svrhe.
  • Brusnica
  • Mnogi ljudi znaju da brusnice pomažu u održavanju zdravlja urinarnog trakta. Istraživanja za sada pokazuju samo kako sok od brusnice podstiče lečenje urinarnog trakta i zašto su brusnice jedini plodovi sa ovom koristi. 
  •  
  • Dugi niz godina, ljudi su mislili da pijući sok od brusnice povećavaju kiselost urina u bešici i time ubijaju bakterije koje uzrokuju infekcije urinarnog trakta. Ovo nije slučaj. Ispalo je da brusnice sadrže jedinjenja zvana proanthocyanidin (PACS) koja sadrže jaka antibakterijska svojstva. PACS ometa sposobnost bakterija da prianjaju uz zid bešike. Umesto da se lepi za zid bešike i izaziva infekciju (i kasnije bol), bakterije se izbace kroz mokraću.
  •  
  • Istraživanja pokazuju da su antioksidansi iz hrane povoljniji za ljudsko zdravlje u odnosu na dijetetske dodatke. Antioksidansi izgleda da najbolje deluju u kombinaciji sa drugim antioksidantima koji su prirodno prisutni u hrani.
  • Hrana zasnovana na biljnoj bazi kao što je voće, povrće, orasi i žitarice sadrže više antioksidanasa od proizvoda životinjskog porekla, kao što su meso i mlečni proizvodi. U USDA istraživanju, top 300 proizvoda je zasnovano na biljnoj bazi, a poslednjih 300 su namirnice životinjskog porekla.
  • Hrana za energiju
  • Ukoliko se osećate usporeno i tromo, namirnice bogate proteinima mogu da vam podignu energetski nivo da željenog nivoa. Proteini, kojih u velikim količinama ima u mesu, mleku, ribi, soji i mahunarkama, snabdeće mozak tirozinom koji ce pretvara u hormone zadovoljstva - dopamin i epinerfin. U roku od nekoliko sati osećaćete se energično.
  • Ipak, imajte na umu da proteinski obrok nije dobro konzumirati pred samo spavanje, jer bi u tom slučaju san mogao da izostane.
  • Namirnice protiv depresije
  • Ukoliko želite da se opustite i smirite, sastavni deo vašeg jelovnika trebalo bi da budu ugljeni hidrati. To su pre svega - testenina, povrće bogato skrobom, ovsene i druge biljne pahuljice, kao i integralna peciva.
  • Ugljeni hidrati povećavaju apsorpciju triptofana koji se u mozgu pretvara u serotonin (hormon zadovoljstva). U roku od pola sata nakon ovakvog obroka osećaćete se smireno i opušteno. Međutim, ne deluju svi ugljeni hidrati isto na opuštanje. Najbolje je konzumirati kompleksne ugljene hidrate (cele žitarice i proizvode koji uključuju integralne pekarske proizvode, integralnu testeninu i pirinač). Kompleksni ugljeni hidrati se duže vare i tako omogućavaju stalnu cirkulaciju serotonina telom.
  •  
  •   

 

 
 






 
Rajska Dolina
Čuburska 14, Beograd
Telefon: +381 32 845 705
design by Norma Reclamare